Logo Trekking La Porta del Cel

LA PORTA DEL CEL

Una travessa de muntanya pels refugis de Graus, Certascan, Pinet i Vallferrera al Parc Natural de l'Alt Pirineu

Logo Trekking Muntanyes de Llibertat
| Cat | Esp | Fra | Eng |

Els horaris indicats son orientatius.

Etapa 4

Del refugi de Pinet al de Vallferrera per la Pica d'Estats 3.143m

Desnivell: +1.100, -1.400 m.
Distància: 13,3 kms.
Horari: 5h 45min. pujant a la Pica d'Estats: 7h 15min.
Dificultat: ***
Track de l'etapa: Wikiloc

El recorregut si bé està relativament ben fressat ja que aquest cim és molt cobejat, es desenvolupa en alta muntanya i passarem una petita glacera.
Aquesta etapa ens portarà al cim més alt de Catalunya per un itinerari poc freqüentat pels excursionistes catalans, si bé cada vegada és més conegut sobretot durant la temporada hivernal pels esquiadors de muntanya.
El paisatge sempre és molt feréstec i gran part del recorregut es desenvolupa en tarteres de pedres, però com que fem l'ascensió per aquesta banda, el desnivell de pujada és més petit que per Catalunya i és un dels dies més descansats del recorregut.
Al circuit només és "obligatòria" l'ascensió al cim més alt de la Pica, però amb poc temps més podem fer el Montcalm, la punta Verdaguer o el Sotllo, a vosaltres us pertoca l'elecció.

Etapa 4 del refugi de Pinet al Coll de Riufred
1.-Del refugi remuntem el riu i a l'estany girem al W per seguir zones rocoses amb pendent continuu fins el coll.
Del coll de Riufred a la Pica d'Estats i el Port de Sotllo
2.-Girem a esquerra i remuntem el camí ben traçat fins la Pica. Baixem si volem més rectes per flanquejar a l'Est i remuntar al Port de Sotllo.
Etapa 4 Del Port de Sotllo a l'estany d'Estats
3.-Del Port baixem una tartera força incòmoda i dreta en ziga-zaga, passant l'emissora d'emergències fins l'estany.

Etapa 4 de l'estany d'Estats al Pla de la Socauba
4.-Travessem el riu i més tard tornem a la mateixa vora passant l'estany de Sotllo i diferents aiguamolls fins la Socauba
Etapa 4 del Pla de la Socauba al Refugi de Vallferrera

5.-Travessem el pont de fusta i entrem en uns flanquejos que es fan llargs fins que tornem a baixar cap al refugi.

Atenció!!

La realització d'aquest circuit pot comportar riscos i dificultats, el participant els asumeix i eximeix de qualsevol responsabilitat als promotors, que simplement en faciliten la realització amb les seves instal·lacions.

Reserveu a:

(+34) 704.10.11.06
info@laportadelcel.com

+ info

Guies per a la travessa:

Mapa web · Avís legal © Associació Turística La Porta del Cel · Web per mberamendi.cat